HOT SITE CLICK HERE DOA MELAKUKAN PERJALANAN DAN MEMOHON KESELAMATAN UNTUK KELUARGA YANG DITINGGALKAN | Islam For All
Breaking News
Loading...
Wednesday, May 29, 2013

DOA MELAKUKAN PERJALANAN DAN MEMOHON KESELAMATAN UNTUK KELUARGA YANG DITINGGALKAN





Kepada suami yang selalu bertugas "out-station" dan meninggalkan isteri dan anak-anak di rumah. Selalu berharapkan dan berpesan kepada saudara terdekat untuk menjaga keluarganya semasa ketiadaannya. 

Pada situasi sekarang yang sering berlaku seperti kes pecah rumah, kes culik seperti Nurin Jazlin, kebakaran dan apa saja insiden amat merisaukan hati suami. Selalu berharap keluarga yang ditinggalkan berada dalam keadaan selamat dan sehat sejahtera sehingga ia selesai menjalankan tugasnya.

Kepada pasangan suami-isteri yang bekerja dan meninggalkan anak-anak kecil mereka kepada "maid" Indon atau di rumah pengasuh, bacalah doa ini selepas menghantar mereka atau sebelum ke pejabat supaya anak-anak di rumah atau pun di sekolah selamat dipelihara Allah SWT. 

Anak-anak ibarat permata yang tidak ternilainya. Jika berlaku sesuatu kepada mereka sepanjang ketiadaan kita, tiada wang ringgit yang boleh mengantikan kehilangan mereka.

Banyak kes sudah kita baca dalam akhbar. Anak mati di rumah pengasuh, kemalangan dalam rumah seperti lemas dalam tub mandi, jatuh tangga dan banyak lagi yang berlaku sehingga kita rasa tidak selamat lagi untuk meninggalkan mereka pada orang lain. 

Ada isteri yang bekerja sanggup mengambil keputusan untuk berhenti kerja demi untuk menjaga anak mereka. Bacalah doa ini sebelum meninggalkan keluarga atau meninggalkan anak-anak dirumah. InsyaAllah dipelihara Allah SWT.


Maksudnya:

"Aku pertaruhkan kamu sekalian kepada Allah yang tidak akan mensia-siakan apa yang disimpan kepada-Nya"

Wasallam.

0 comments:

Post a Comment







Think Positive, Think Islam For All | Something that seems to break the laws of science that makes you think only Allah could have done it | AllahuAkbar | الله أكبر


Copyright © 2014 Islam For All All Right Reserved