HOT SITE CLICK HERE 2014 | Islam For All
Breaking News
Loading...

Miscellaneous





Recent Post

Wednesday, March 19, 2014
 TANDA-TANDA ORANG JATUH CINTA

TANDA-TANDA ORANG JATUH CINTA



Kali ini pula tanda-tanda orang yang jatuh cinta kepada insan lain. Perasaan cinta adalah satu anugerah yang hebat Allah SWT kurniakan pada hambaNya. Cinta ibarat angin taufan yang tidak dapat dibendungkan. Jika cinta itu bersemi dalam hati, segala halangan pasti akan dihadapi walaupun mengorbankan diri. Perasaan cinta jika dikawal dengan baik akan membawa kebaikan ke akhir hayat. Tetapi jika tersilap langkah maka meranalah badan menanggungnya sepanjang hayat.

Awek tak pakai Bra. MasyaAllah! tak malu sungguh

Awek tak pakai Bra. MasyaAllah! tak malu sungguh



Inilah awek yang tak pakai Bra!Wanita Islam jika tak tutup aurat dah serupa seperti haiwan ini juga.


Dalam hal ini, Allah SWT berfirman:-

"Hai Nabi! Katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mu'min semua hendaklah mereka melabuhkan jilbab-jilbab mereka atas (muka-muka) mereka. Yang demikian itu lebih memastikan mereka agar dikenali (sebagai wanita Islam) supaya mereka tidak diganggu." (al-Ahzab: 59) 

Rumitnya Memahami Hati Nurani Seorang Wanita

Rumitnya Memahami Hati Nurani Seorang Wanita



Isteri, walaupun dah berkahwin bertahun-tahun dan tidur satu bantal. Tapi nak memahami hati mereka ini kadang-kadang si suami sebenarnya tak tahu apa sebenar yang mereka mahu. Tak ada isteri disebelah suami pun susah jadi hidup ini. Ada disebelah pun susah juga. Tapi jangan marahlah isteriku. Mari kita kaji isu yang seterusnya...                                    
                                   
Cara Untuk Menghilangkan Kesan Hitam Dibibir Akibat Merokok Khas Buat Wanita

Cara Untuk Menghilangkan Kesan Hitam Dibibir Akibat Merokok Khas Buat Wanita




Dulu jika wanita yang hisap rokok kebanyakan terdiri dari perempuan kabaret, perempuan jalang, opah atau mak saudara kita yang sudah tua. Tapi zaman sekarang wanita muda tak kira apa profession pun boleh kita lihat menghisap rokok terutama di bandar besar.

Tuesday, March 18, 2014
BOLEH BERCUMBUAN DENGAN ISTERI DALAM HAID

BOLEH BERCUMBUAN DENGAN ISTERI DALAM HAID



Apabila isteri datang bulan, maka suami pun mencari bintang untuk berteduh kerana sudah menjadi tabiat sesetengah lelaki akan tidur berasingan bila isteri datang kotor. Dalam kepala mereka sejak dari kecil lagi sudah diingatkan supaya menjauhkan diri dari wanita yang datang haid. Bercumbuan jauh sekali.
6 JENIS WANITA YANG MUDAH DiTIPU DAN DIPERDAYA OLEH LELAKI

6 JENIS WANITA YANG MUDAH DiTIPU DAN DIPERDAYA OLEH LELAKI




Kaum wanita patut baca yang ini untuk kebaikan mereka. Dewasa ini banyak sangat kaum wanita yang ditipu dan diperdaya oleh lelaki yang jahat. Tak kira lelaki tempatan atau warga asing dari Iran, Afrika dan dll.  Banyak sangat kaum wanita yang tertipu dari segi kewangan atau dijadikan hamba seks yang boleh dibaca selalu terjadi dan disiarkan di akhbar. Tak belajar ke? dan ambil iktibar ke wanita-wanita ini dari kejadian yang lepas yang sering berlaku sebelum ini! Bila dah terkena baru nak tergadah. Tapi sudah dah terlambat. Duit habis lesap puluhan ribu, mahkota tergadai dan yang tinggal hanyalah hampeh sahaja. Jika yang sedar kembalilah kepangkal jalan. Hanya orang yang bodoh sahaja yang boleh ditipu berkali-kali.
9 PERKARA YANG TIDAK BOLEH DIBINCANG DENGAN LELAKI

9 PERKARA YANG TIDAK BOLEH DIBINCANG DENGAN LELAKI




Tajuk ini diambil dari satu blog dan ditokok tambah serta dihuraikan untuk kebaikan pembaca. Mungkin penulis melihat dan perlu ditambah dengan scenario masa kini yang sering terjadi kerana banyak pasangan berpisah disebabkan kurang persafahaman selepas bertahun-tahun kahwin lamanya atau bertahun lamanya berkawan yang akhirnya berpisah jua. Anda mungkin kenal pasangan anda secara fisikal dan bukan hatinya. Jadi berhati-hati apabila pasangan anda yang kelihatan tenang tetapi belum tentu lagi bersetuju dengan sikap anda.
KESETIAAN WANITA SOLEHAH KEPADA SUAMI SETELAH SUAMI MENINGGAL DUNIA

KESETIAAN WANITA SOLEHAH KEPADA SUAMI SETELAH SUAMI MENINGGAL DUNIA





Adakah lagi wanita solehah seperti Saiyidah Naa'ilah binti Al-Farafishah, isteri kepada Saidina Uthman r.a. atau wanita solehah seperti Al-Rabbab binti Imri' Al-Qais, isteri Saidina Al-Husain bin Ali r.a. Ini adalah diantara contoh wanita solehah yang setia kepada suami setelah suami mereka meninggal dunia dan tidak berkahwin lagi sehingga akhir hayat.
IZIN JANDA DENGAN KATA, IZIN DARA BILA IA DIAM.

IZIN JANDA DENGAN KATA, IZIN DARA BILA IA DIAM.






Sebelum bertunang pada zaman dahulu, pihak lelaki sekiranya ingin berkahwin dengan gadis pilihannya, terlebih dahulu menghantar wakil untuk merisik pertunangan bertanya kepada ibubapa si gadis sama ada pinangan diterima atau ditolak. Sekiranya gadis itu diam dan tersenyum meleret itulah tanda gadis itu bersetuju.

AWAS! SELAPUT DARA PALSU

AWAS! SELAPUT DARA PALSU



Istilah anak dara iaitu wanita yang belum berkahwin dan tidak pernah melakukan hubungan jenis. Itulah istilah dari penulis bukan dari kamus dewan. Mak Dara bagaimana pula? Mungkin wanita yang tidak pernah berkahwin dan menjaga daranya sehingga akhir hayat. Betul ke? Tapi ada seorang pelakon pada zaman P.Ramlee yang digelar Mak Dara. Memang kejam sungguh lakonannya sehingga sekarang pun masih teringat lagi watak-wataknya dalam filem.
Monday, March 17, 2014
UNTUK WANITA - MENJAGA KEBERSIHAN DI "BAWAH SANA"

UNTUK WANITA - MENJAGA KEBERSIHAN DI "BAWAH SANA"





السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Antara banyak-banyak bahagian pada tubuh kaum perempuan, bahagian 'itu' sering mendapat layanan '3rd class'. Jarang dijaga sangat tak macam jaga kulit muka atau bentuk badan. Kalau kat muka, ada jerawat sebijik pun dah bising, risau. Kalau badan nampak tembam sikit, dah susah hati.... tapi, di 'situ' ?
10 SEBAB TIDAK DIGALAKKAN PILIH SUAMI ORANG

10 SEBAB TIDAK DIGALAKKAN PILIH SUAMI ORANG






السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Sekiranya boleh dielak bercinta dengan suami orang, maka eloklah lakukan mulai sekarang. Bukan semua wanita bernasib baik seperti Emi, 24 tahun yang akan menjadi isteri keempat kepada pengacara radio sinar Salih Yaakop dan diterima oleh madu-madunya. Jika perhubungan baru bermula sebelum perpanjangan dan menjadi lebih serius sehingga tidak ada jalan untuk berpatah balik. Lebih baik tarik diri kerana bercinta dengan suami orang banyak implikasinya.

DOA SEORANG ISTERI

DOA SEORANG ISTERI






السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosaku yang telah ku perbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
kau peliharakanlah lidahku dari kata2 nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan
SOLAT UNTUK WANITA YANG SARAT MENGANDUNG?

SOLAT UNTUK WANITA YANG SARAT MENGANDUNG?





السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Untuk wanita sarat hamil, bergantung kepada keupayaan dan kekuatan dirinya. Jika mampu berdiri, lakukan seperti biasa. Jika tidak mampu berdiri, duduk. Namun tetap masih terikat pada takbiratul ihram mesti berdiri.
HIJAB TUTORIAL: HANA TAJIMA

HIJAB TUTORIAL: HANA TAJIMA





السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Trend dan gaya bertudung Hana Tajima banyak mempengaruhi wanita-wanita Malaysia khususnya golongan  muda terdiri dari pelajar-pelajar termasuk yang sudah bekerja. Anak penulis pun terikut-terikut gaya ini. Biarpun apa gaya sekali pun yang penting pakai tudung dan tutup aurat daripada tak bertudung langsung dan mendedahkan rambut.
12 PERKARA UNTUK BUATKAN SUAMI TERKULAI

12 PERKARA UNTUK BUATKAN SUAMI TERKULAI






السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Perkahwinan itu diibaratkan seperti membina sebuah masjid. Mempertahankan ikatan suami isteri supaya kekal bahagia bukan sekadar hubungan seksual sahaja. Kebahagiaan itu merangkumi banyak perkara. Bagi isteri yang baru berkahwin, di awal perkahwinan kekurangan diri dapat dimaafkan. Tetapi selepas beberapa tahun berkahwin kenalah cari formula bagaimana hendak menambat hati sang suami supaya tetap menyayangi anda.
Sunday, March 16, 2014
 SOAL SEKS, WANITA LEBIH TUA PUNYA KELEBIHAN DARI WANITA MUDA

SOAL SEKS, WANITA LEBIH TUA PUNYA KELEBIHAN DARI WANITA MUDA





السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Bila seorang lelaki muda mengahwini seorang wanita yang berumur atau kata lain isterinya boleh dipanggil emak mungkin isterinya umur sama dengan ibunya. Selalunya mendapat bantahan dan ramai yang memandang serong bila seorang wanita berumur bersuamikan lelaki muda. Berbagai tanggapan diberikan kepada lelaki muda kononnya tujuan lelaki muda ini hanya ingin mengikis harta si isterinya jika wanita itu berharta. Kononnya wanita ini kuat nafsu seksnya sehingga sanggup bersuamikan lelaki muda yang boleh dianggap seperti anaknya. Itulah dikatakan "Cinta itu buta". Samada lelaki itu buta atau wanita tua itu kemaruk seks lelaki muda.
PANTUN BUAT GADIS MELAYU TENTANG AURAT

PANTUN BUAT GADIS MELAYU TENTANG AURAT




السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Ada tiga N3 yang telah captain keluarkan dari blog ini iaitu Fasal Chikgu Shida buka tudung, Fasal Fasha Sandha pakai pakaian terlampau (18SX) sampai nampak lurah punggung dan fasal peserta Melayu ambil bahagian Ratu Cantik Borneo 2011.
Tuesday, February 18, 2014
no image

HUKUM MINUM SUSU BADAN ISTERI









Banyak suami yang tak tahu tentang hukumnya minum susu badan isteri. Semasa hubungan seks mungkin bahagian ini tidak disentuh atau diusap dengan tangan sahaja. Tapi yang terminum pun ada juga. Nasihat pada suami yang menghisap rokok kretek, janganlah dihisap payudara isteri sekiranya anak anda yang menyusu itu sudah pandai bercakap. Ada yang menetek sampai umur empat tahun. Mungkin sudah tahu bau rokok kretek anda. Takut anak anda bagitahu kat atuknya begini "Atuk..Atuk, adik tak mahu lagi hisap susu mama punya, mama punya tetek bau rokok ayah!" Melopong atuknya dengar!  Tak ke malu anda nanti sebagai suami. Lain kali tukar jenama lain selain dari rokok kretek. Teruskan membaca hukumnya minum susu cap gantung. Memang best dan berkhasiat untuk bayi bukan untuk suami,he.he.he.
Bagaimana Mengetahui Mani Wanita Telah Keluar?

Bagaimana Mengetahui Mani Wanita Telah Keluar?





Soalan
Tuan, saya ingin dapatkan kepastian tentang mani perempuan. Sepertimana yang diketahui, apabila keluar mani lelaki atau perempuan mereka wajib mandi hadas biarpun tanpa persetubuhan. Walau bagaimanapun sepanjang perhubungan saya suami isteri, kami belum dapat kenalpasti bagaimanakah rupa mani perempuan. Oleh itu sukar untuk ditentukan sama ada isteri saya wajib mandi atau tidak apabila ia telah mendapat kepuasan melalui istimta’ tanpa bersetubuh tetapi keadaannya umpama orang kepuasan setelah disetubuhi.
  1. Adakah mani perempuan sama seperti mani lelaki dan apakah tanda-tanda seseorang perempuan itu telah keluar mani?
  2. Adakah wajib mandi apabila seseorang perempuan itu telah kepuasan sek melalui hubungan istimta’ sahaja tanpa disetubuhi dan tiada tanda-tanda ia telah keluar mani?
Harap tuan dapat jelaskan dengan terperinci. Terima kasih.
no image

Hukum Suami Isteri Menonton Video lucah Untuk Belajar




Soalan
Assalamualaikum Ustaz.
Saya nak bertanya mengenai mengajak isteri menonton filem lucah untuk tujuan mempelajari tentang cara-cara melakukan seks. Ini kerana isteri saya tidak begitu pandai melakukan seks dan untuk merangsangkan nafsunya dulu sebelum melakukan hubungan kelamin. Apa pendapat ustaz?

no image

Mengapa Seks Dubur Haram?




Imam Syafie berkata dari Khuzaimah bin Thabit, “Seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah s.a.w tentang menggauli isteri dari belakang (dari arah dubur). Rasulullah s.a.w menjawab: “Itu halal.” Apabila orang itu hendak pulang, Rasulullah s.a.w memanggilnya dan bertanya: “Apa yang kau tanyakan tadi? Pada lubang mana antara dua lubang itu. Pada lubang yang mana? Pada yang mana? Apakah dari belakang (tapi) farajnya? Itu memang halal, ataukah dari belakang duburnya? Maka itu tidak boleh (haram). Sesungguhnya Allah tidak malu terhadap kebenaran, janganlah menggauli wanita dari duburnya.”

Menurut Ibnu Qayyim, larangan berjimak melalui dubur kerana:
 DATO MAHARAJA LELA

DATO MAHARAJA LELA




Sejak kebelakangan ini banyak kisah pasal pejuang kemerdekaan dan pahlawan-pahlawan Melayu yang pernah menentang penjajah Inggeris di blog-blog pembangkang. Bagaimana rasanya jika diantara pejuang kemerdekaan dan pahlawan-pahlawan Melayu yang pernah menentang penjajah Inggeris suatu ketika dahulu yang tercatat dalam buku sejarah adalah moyang kita yang pernah dihukum bunuh oleh Inggeris ketika menjajah Tanah Melayu?. 
Thursday, January 30, 2014
MENGELAKKAN PERSETUBUHAN KERANA KELETIHAN BEKERJA

MENGELAKKAN PERSETUBUHAN KERANA KELETIHAN BEKERJA




 Ada isteri yang lena sakan kerana keletihan bekerja dan membiarkan suaminya memperlakukan ....


Pada zaman ini suami isteri yang bekerja adalah jalan yang terbaik bagi mengukuhkan ekonomi rumahtangga. Dibandar besar yang serba serbinya mahal. Pendapatan suami sahaja tidak mencukupi untuk menampung "overhead" bulanan seperti membayar rumah, api letrik, ansuran kereta dan lain-lain lagi bayaran yang kena bayar. Jadi bagi meringankan, isteri pun turut bekerja juga untuk menambahkan pendapatan keluarga yang masih belum cukup. 
SYIRIK CINTA

SYIRIK CINTA





Syirik Cinta

Syirik. Ada apa dengan syirik?, anda mungkin pernah mendengar syirik ertinya menduakan. Ya benar, menduakan Allah. Ia terhitung raja segala dosa. Dosa yang tidak ada andilnya untuk diampunkan oleh Allah SWT.

Syirk al-mahabbah, ertinya menduakan cinta. Cinta yang paling agung melebihi cinta manusia dan seisi langit adalah cinta Allah SWT. Makanya, Allah SWT berfirman mengingatkan

Tanda saat-saat kematian

Tanda saat-saat kematian





1100 hari : Seluruh badan rasa bergegar.
2. 60 hari : Pusat rasa bergerak-gerak.
3. 40 hari : Daun dengan nama orang yang akan mati di arash akan jatuh dan malaikat maut pun datang kepada orang dengan nama tersebut lalu mendampinginya sehingga saat kematiannya. Kadang-kadang orang yang akan mati itu akan merasa atau nampak kehadiran malaikat maut tersebut dan akan sering kelihatan seperti sedang rungsing.

PESAN ROH KEPADA MANUSIA

PESAN ROH KEPADA MANUSIA





Apabila roh keluar dari jasad, ia akan berkata-kata dan seluruh isi alam sama ada di langit atau bumi akan mendengarnya kecuali jin dan manusia. Apabila mayat dimandikan, lalu roh berkata : "Wahai orang yang memandikan, aku minta kepadamu kerana Allah untuk melepaskan pakaianku dengan perlahan-lahan sebab pada saat ini aku beristirahat daripada seretan malaikat maut". Selepas itu, mayat pula bersuara sambil merayu : "Wahai orang yang memandikan, janganlah engkau menuangkan airmu dalam keadaan panas. Begitu juga jangan menuangnya dengan air yang dingin kerana tubuhku terbakar apabila terlepasnya roh dari tubuh".
DI SAAT AKU DITALKINKAN

DI SAAT AKU DITALKINKAN




Assalamualaikum warahmatullahiwabaratuh. 

Semoga kita insaf dan menjadi pelajaran. InsyaAllah.. Hari berganti hari.Keadaanku semakin tenat.Tubuhku terkaku seperti mayat di atas katil di salah sebuah hospital yang aku sendiri tidak tahu mengapa aku di tempatkan di sini. Sebelum tu, yang aku ingat aku sedang memandu kereta ayah,lalu bertembung dengan lori balak.

Tapi selepas itu aku tidak ingat apa-apa.Pandanganku kabur.Tidak dapat ku pastikan siapa orang-orang yang berada di sekelilingku. Aku terasa dada ku teramat berat dan bahagian pinggangku sudah tidak berasa apa-apa lagi.Derita sngguh.nafasku sesak.
BIMBINGAN RASULULLAH SAW DALAM PENGURUSAN JENAZAH (Part 3)

BIMBINGAN RASULULLAH SAW DALAM PENGURUSAN JENAZAH (Part 3)






sambungan dari (2)........
Oleh : Al Ustadz Abdurrahman
بسم الله الرحمن الرحيم

Hukum Mengkafani Jenazah
Hukumnya adalah fardlu kifayah (Asy Syarhul Mumti’ 5/302). Dalilnya adalah hadits Khabbab bin Al Arat radhiyallahu ‘anhu, berkata: “Kami pernah berhijrah bersama Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam di jalan Allah. Allahpun mewujudkan harta rampasan perang bagi kami. Akan tetapi ada diantara kami yang tidak mendapatkan harta tersebut sama sekali. Diantara mereka adalah Mush’ab bin Umair karena terbunuh pada Perang Uhud.
BIMBINGAN RASULULLAH SAW DALAM PENGURUSAN JENAZAH (Part 2)

BIMBINGAN RASULULLAH SAW DALAM PENGURUSAN JENAZAH (Part 2)






sambungan dari (1)....
OLEH Al Ustaz Abdurrahman

بسم الله الرحمن الرحيم

Hukum Memandikan Jenazah
Hukumnya adalah fardlu kifayah. Bila seseorang telah menunaikannya maka yang lainnya tidak diwa-jibkan. Dalam sebuah peristiwa meninggalnya seseorang ketika wuquf di Arafah, Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wasallam bersabda (artinya):
Kalian mandikan orang ini dengan air yang dicampur daun bidara”. [Al Bukhari 1265 dan Muslim 1206].
BIMBINGAN RASULULLAH SAW DALAM PENGURUSAN JENAZAH (Part 1 )

BIMBINGAN RASULULLAH SAW DALAM PENGURUSAN JENAZAH (Part 1 )




Oleh Al Ustaz Abdurrahman
بسم الله الرحمن الرحيم

Syariat agama Islam merupakan sebuah syariat yang penuh kemuliaan. Kemuliaan tersebut tergambarkan dari kesempurnaan yang telah Allah Ta’ala ajarkan melalui utusan-Nya yang terbaik, baginda rasul Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam. Tak terkecuali kesempurnaan yang terlihat pada pengurusan jenazah.


Al Imam Ibnu Qayyim Al Jauziyyah rahimahullah berkata: 

10 ORANG YANG MAYATNYA TIDAK BUSUK DAN REPUT

10 ORANG YANG MAYATNYA TIDAK BUSUK DAN REPUT





 
Disebutkan didalam satu riwayat, bahawasanya apabila para makhluk dibangkitkan dari kubur, mereka semuanya berdiri tegak di kubur "masing-masing selama 44 tahun UMUR AKHIRAT dalam keadaan TIDAK MAKAN" dan TIDAK MINUM, TIDAK DUDUK dan TIDAK BERCAKAP.

Bertanya orang kepada Rasulullah saw :
ROH YANG KELUAR DARI JASAD

ROH YANG KELUAR DARI JASAD





Apabila roh keluar dari jasad, ia akan berkata-kata dan seluruh isi alam sama ada di langit atau bumi akan mendengarnya kecuali jin dan manusia. Apabila mayat dimandikan, lalu roh
berkata: "Wahai orang yang memandikan, aku minta kepadamu kerana Allah untuk melepaskan pakaianku dengan perlahan-lahan sebab pada saat ini aku beristirahat daripada seretan malaikat maut".

Selepas itu, mayat pula bersuara sambil merayu : "Wahai orang yang memandikan, janganlah engkau menuangkan airmu dalam keadaan panas.

Think Positive, Think Islam For All | Something that seems to break the laws of science that makes you think only Allah could have done it | AllahuAkbar | الله أكبر


Copyright © 2014 Islam For All All Right Reserved